miercuri, 19 iulie 2017

Partea 21 Viitor cu cap de mort

El îmi citi din ochi
întrebarea.
— Nu ştiu ce anume declanşează acest efect specific. Probabil este un gen de acţiune
interactivă între suprafaţa porţii, atunci când aceasta este închisă şi bariera de energie, care
afectează corespunzător orice organism viu din acest spaţiu intermediar. Nu am reuşit să
descifrăm nici taina deplasării porţii, care este gigantică. Dacă priveşti cu atenţie, constaţi că
atunci când se deplasează spre dreapta, ea împinge această dală de piatră care acoperă spaţiul pe
grosimea porţii. Când culisează la stânga, dala de piatră şlefuită revine şi ea, strâns lipită de
marginea porţii, ca împinsă de un resort. Totuşi, nu cred că este vorba de o astfel de metodă
tehnologică oarecum primitivă, deoarece totul se desfăşoară într-un mod mult prea lin şi
silenţios. Trebuie să fie o cu totul altă tehnologie. Generalii americani au venit cu propunerea de
a sfărâma pragul de piatră pentru a vedea ce este dedesubt, însă noi nu am acceptat aşa ceva. Mi
s-a părut o soluţie infantilă. Am privit cu atenţie calea de rulare a porţii; îmbinările erau
incredibil de exacte şi foarte bine şlefuite. Nu putea pătrunde nimic printre ele şi nici nu se putea
observa ce era dedesubt. Poarta modelată cu exactitate „ieşea" pur şi simplu din peretele din
stânga al galeriei şi culisa până la peretele din dreapta, unde se îmbina perfect cu acesta.
— În timp ce făceam aceste experimente şi observaţii după dezactivarea barierei
energetice, unul dintre militarii care asigurau paza a venit la grupul nostru şi ne-a anunţat că
tehnicienii americani solicitau prezenţa noastră în bază pentru a ne anunţa ceva deosebit, a
continuat Cezar să relateze evenimentele care s-au petrecut. Unul dintre cei doi generali
americani şi generalul Obadea s-au deplasat repede afară, unde se afla centrul tehnic de
interpretare a datelor. Peste puţin timp ei mi-au transmis că, în mod straniu, imediat după
dezactivarea primului baraj energetic de la intrarea în Marea Galerie, scutul semisferic uriaş de
la celălalt capăt al ei s-a activat brusc trecând la un nivel de vibraţie superior şi emiţând o mare
radiaţie luminoasă. Rostind acestea, Cezar se îndreptă către ghereta militarilor.
— Să mergem acum, îmi spuse el. E timpul să intrăm în Marea Galerie. Vei putea să te
convingi singur de cele ce ţi-am spus.
Reluă procedura cu recunoaşterea irisului şi astfel am putut trece pragul porţii, păşind
pentru prima dată pe materialul acela atât de straniu şi foarte special al tunelului antic, în spatele
nostru cei doi militari îşi reluară tăcuţi posturile de pază.
Chiar la intrarea în Marea Galerie erau două vehicule electrice, dar noi am preferat să
mergem pe jos, pentru ca Cezar să aibă timpul necesar să-mi relateze ceea ce s-a petrecut, în
timp ce el vorbea, eu studiam cu interes galeria.
La o privire superficială se putea spune că pereţii ei şi solul pe care călcam erau chiar
din piatra muntelui, atent şlefuită. M-am apropiat de peretele din stânga şi 1-am pipăit: era
acoperit cu un material ce părea sintetic, dar în acelaşi timp crea strania senzaţie că are şi o
parte organică în el. Avea culoarea petrolului, dar adeseori reflexiile sale erau verzi şi chiar
albastru închis. Impresia tulburătoare de ape provenea de la dungile neregulate care îl
brăzdau în toate direcţiile. Uimitor era faptul că, atunci când ne deplasam , dungile îşi
modificau şi ele poziţia, lăţimea şi culoarea, dar acest lucru se petrecea foarte lin, creând
impresia că era doar un efect relativ al mişcării noastre faţă de perete. Nuanţele culorilor
aveau un efect profund relaxant asupra psihicului şi modificau sensibil aprecierea corectă a
distanţei. Când am remarcat acest lucru, Cezar mi-a spus:
— Şi noi am sesizat acelaşi aspect. Am fost nevoiţi să măsurăm distanţa totală şi pe
segmente a galeriei şi chiar să plasăm unele indicatoare pe margine.
Intr-adevăr, pe partea dreaptă a galeriei se puteau observa borne care indicau
distanţa în metri şi în yarzi de la intrarea în tunel. Am observat, de asemenea, că materialul
era oarecum aspru la pipăit, dar nu putea fi nici zgâriat şi nici îndoit. Cezar mi-a spus că
rezista la orice tentativă de rupere, străpungere, zgâriere sau tăiere, indiferent cât de
ascuţit era dispozitivul folosit, în plus, în mod straniu, flăcările focului erau absorbite înăuntrul
său; practic vorbind, focul nu putea subzista pe acel material.
— Cercetătorii americani nu se pot pronunţa asupra naturii acestui material,
107
deoarece nu au la dispoziţie nici un eşantion din substanţa lui. Singurul lucru pe care 1-au
putut afirma este că materialul reprezintă o stranie combinaţie între materia organică şi cea
anorganică, însă modul în care acestea sunt organizate în structura lui internă constituie cel mai
deplin mister pentru ei.
La borna care indica distanţa de două sute optzeci de metri, galeria cotea brusc spre
dreapta, într-un unghi ascuţit. Nici raţiunea acestei traiectorii nu a putut fi descifrată. La
o distanţă mult mai mare, în depărtare, puteam să întrevăd o lumină albastră feerică, ce
scânteia precum o stea. Vâzându-mi emoţia de pe chip, Cezar zâmbi şi îmi spuse:
— Acolo se află capătul călătoriei noastre. Dar, într-un fel, el este totodată şi un
început pentru ceva încă şi mai grandios, conform datelor pe care le cunosc acum.
Modalitatea tehnologică prin care ne-au fost revelate aceste date este colosală, însă din
păcate tu nu poţi să ai acces la informaţiile respective. Vei înţelege mai bine când vom
ajunge la Sala Proiecţiilor, după cum am convenit să o numim.
— Înseamnă că au pătruns şi americanii acolo, am spus eu.
— Imediat ce am reuşit să rezolv problema primului scut energetic, senior Massini a
vrut să intre în coridor şi să ajungă la sala cea mare. Am invocat problemele de risc crescut,
care de altfel au determinat şi moartea celor trei militari, precum şi necesitatea unui sistem
sever de siguranţă şi alarmă care trebuia dispus la intrarea în coridorul principal. Nu i-a
convenit, dar nu a avut ce face. Urmăream să trag de timp cât mai mult, dar mai ales să
ajung în sala cea mare fără să fiu însoţit de nici un mason. Nu ştiam ce voiau ei acolo, dar
speram să-mi dau seama imediat ce aş fi intrat în sală şi aş fi inventariat conţinutul ei.
înregistrările din satelit arătau existenţa unui spaţiu imens la capătul galeriei mari, dar acesta
era şi el protejat de un ecran energetic.
Într-o pauză de organizare, profitând de absenţa americanilor şi a lui senior
Massini în tunel, am luat un vehicul electric şi am străbătut singur acest coridor - după mai
bine de cincizeci de mii de ani în care a fost pustiu - , până la lumina pe care o observi în
depărtare, în faţa ta. Totuşi, ceea ce vezi tu scplipind este doar reflexia unei porţiuni din
scutul energetic protector al sălii uriaşe în formă de aulă, la care vom ajunge în curând.
După cum vei remarca, în partea finală galeria mai face un cot în unghi scurt. Nutream
speranţa că puteam să trec şi de această barieră în mod asemănător ca în cazul primului
baraj energetic. Când am ajuns acolo, am fost copleşit. Galeria prin care mergem noi acum
se deschide brusc într-o sală gigantică, chiar în inima muntelui, care cuprinde un imens
scut energetic semisferic; la rândul lui acest scut delimitează Sala Proiecţiilor cu tot ceea
conţine ea. Grandoarea ansamblului era neasemuită, însă tocmai când mă pregăteam să studiez
modalitatea cea mai potrivită de a pătrunde înăuntru, am fost chemat urgent prin radio la
bază. Vestea pe care urma să o primesc avea să complice extraordinar de mult lucrurile.
Acela a fost un moment crucial, pe care totuşi nu puteam să-1 prevăd.
Mari Tensiuni Diplomatice
Am ajuns repede înapoi în bază şi am intrat în camera americanilor, unde eram aşteptat
şi de generalul Obadea, a continuat Cezar să povestească. Intervenise un element neprevăzut,
care dădea peste cap toate planurile, atât ale noastre cât şi ale lui senior Massini. De altfel,
venerabilul era aşezat pe un scaun, mai în spate, adâncit în gânduri. Probabil că deja îşi făcea
noile calcule, reconsiderându-şi poziţia.
— Aflase ceva presa din România? am încercat eu.
— Mai rău. Ţii minte că venerabilul îmi spusese despre descoperirea pe care
americanii au făcut-o în vecinătatea Bagdadului? Şi că acolo exista de asemenea o barieră
energetică ce nu a putut fi străpunsă, dar a cărei natură era identică cu aceea a scutului
energetic semisferic care înconjura marea sală de aici, din Munţii Bucegi?
Am încuviinţat, înclinând din cap. Descoperirea americanilor nu fusese făcută
deloc întâmplător, ci a urmat anumite indicaţii oferite de acelaşi satelit de spionaj militar
108
care revelase şi datele pentru harta aproximativă a structurii din interiorul munţilor Bucegi.
— Ei bine, a continuat Cezar, consilierul american pe probleme de securitate naţională
primise un fax ultrasecret în care era înştiinţat de faptul că scutul energetic semisferic din
subsolul Bagdadului se activase brusc, pulsând cu o mare frecvenţă. Informaţia uluitoare era
aceea că în faţa lui apăruse o hologramă a planetei care prezenta secvenţial şi progresiv
continentul Europa, apoi zona de sud-est a acestuia, apoi teritoriul României, apoi Munţii
Bucegi şi în sfârşit localizarea structurii din interiorul lor, arătând coridorul Marii Galerii şi
scutul energetic semisferic care pulsa cu putere. Era evident că cele două scuturi energetice
semisferice se aflau într-o directă dar misterioasă legătură, astfel încât activarea unuia a dus Ia
activarea şi a celuilalt. Cine ştie, poate există chiar o reţea de astfel de structuri subpământene
în întreaga lume. Vestea proastă era însă că preşedinţia SUA a fost înştiinţată despre toate
aceste lucruri şi a contactat diplomaţia română prin intermediul serviciilor secrete de informaţii.
In doar câteva zeci de minute, întreaga operaţiune fusese deconspirată. Fusese deja anunţată
sosirea iminentă a unei comisii de stat de la Bucureşti, înfiinţată ad-hoc, care să evalueze
situaţia la faţa locului.
Eram atât de captivat de ceea ce-mi spunea Cezar, încât nici nu-mi dădusem seama
că m-am oprit, ascultân-du-1 cu toată atenţia. Mai aveam aproape o sută de metri până la
ultimul cot al coridorului şi lumina scutului energetic care se reflecta de pereţii marii Galerii
era acum mult mai puternică.
— Au vrut să preia controlul la nivelul organismului politic? am întrebat plin de
nerăbdare.
— Iniţial cred că acesta a fost ordinul, dar problema s-a complicat şi mai mult atunci
când au văzut cu adevărat despre ce este vorba. Temerile mele s-au adeverit, pentru că
politicienii noştrii - cei care aveau dreptul să fie avizaţi asupra acestor aspecte - au intrat în
panică. Era evident că nu puteau face faţă evenimentelor şi că deciziile aveau mari şanse să
fie luate într-o stare avansată de stres.
Generalul Obadea a fost chemat la Bucureşti; era un moment foarte critic, care
punea în joc însăşi existenţa departamentului sau cel puţin a structurii lui independente.
Generalul trebuia să justifice ocultarea acţiunii faţă de puterea politică la vârf de stat. Acela
a fost, poate, momentul cel mai tensionat al întregii operaţiuni, înainte de a pleca spre
capitală împreună cu cei din comisie, Obadea s-a sfătuit cu mine şi am decis de comun acord
să dezvăluim toate aspectele, intrigile şi planurile din ultimul an, care implicau legăturile
mele cu senior Massini. Problema cea mai dificilă era aceea de a găsi exact persoanele
potrivite pentru a face acel raport de importanţă crucială pentru ţară, pentru că altfel toate
intenţiile şi planurile noastre construite cu atâta grijă până atunci ar fi fost deconspirate iar
urmările puteau fi dintre cele mai nefaste atât în ceea ce priveşte persoana mea şi a generalului,
cât şi în ceea ce priveşte siguranţa naţională, între timp, eu fusesem consemnat la bază,
toate lucrările fiind oprite.
Echipa americană a fost izolată într-un cort şi paza tunelului, precum şi a noastră a
fost preluată de un batalion de intervenţie specială a armatei. Tensiunea diplomatică creştea
din ce în ce mai mult, pentru că presiunile Washingtonului cereau în mod imperios comunicarea
cu generalii de la Pentagon şi mai ales cu consilierul pe probleme de securitate.
În acele momente, nimeni nu ştia încă ce se află în marea sală care era protejată de
scutul energetic. Se sistase orice iniţiativă şi orice operaţiune de cercetare. Nimeni nu
avea voie să umble prin bază cu excepţia patrulelor de pază. Noua stare de lucruri era
coordonată de doi generali de frunte ai armatei române, care menţineau permanent legătura
cu cele mai înalte structuri politice din România. Ei bine, în toată această conjunctură
extrem de tensionată, singurul personaj care a reuşit să se „strecoare" în afara bazei, ca
urmare a unui ordin foarte special sosit de la Bucureşti, a fost senior Massini. Din acel
moment nu 1-am mai văzut, dar crede-mă că i-am simţit din plin influenţa în modul cum sau
desfăşurat ulterior lucrurile. Mă refer la lupta surdă, dar foarte aprigă, din culisele
diplomaţiilor română şi americană, precum şi la natura deciziilor politice care au fost luate
după aceea, în legătură cu operaţiunea de aici, din munţi. Totul s-a petrecut foarte repede;
109
sunt doar opt zile de la acele evenimente.
Ascultând relatarea lui Cezar eram foarte mirat de întorsătura pe care o luaseră
lucrurile dar mai ales pentru că eu mă aflam totuşi acolo, ca şi cum nimic din ceea ce aflam
nu s-ar fi petrecut în realitate.
— Dacă eu sunt aici şi dacă voi, aşa după cum înţeleg, aţi reuşit să pătrundeţi în
Sala Proiecţiilor, atunci înseamnă că generalul Obadea a avut succes la Bucureşti.
Cezar zâmbi enigmatic.
— În mare măsură răspunsul este afirmativ. Succesul a constat mai ales în aducerea
faptelor la cunoştinţa unor persoane cu o mare probitate morală, care în plus sunt animate
de un profund sentiment de patriotism. A fost convocată o şedinţă de urgenţă a Consiliului
Suprem de Apărare a Ţării - CSAT. Cei mai mulţi au fost cutremuraţi de cele ce au aflat. S-a creat
atunci, în mod spontan, un intens val de simpatie pentru general şi pentru acţiunile lui şi s-a
hotărât pe loc continuarea cercetărilor sub comanda totală a generalului şi a mea. Cu toate
acestea, criza diplomatică nu fusese încă deblocată. Staff-ului american i s-a permis să
părăsească ţara a doua zi, însă echipa de cercetători şi specialişti, precum şi toată logistica şi
aparatura au fost reţinute în continuare. Pe moment am crezut că lucrurile erau rezolvate şi
aproape că mă bucuram că se petrecuseră aşa, deoarece nu mai era nevoie să mă prefac ori
să cedez mai mult sau mai puţin în faţa cererilor venerabilului şi a elitei masonice. Din păcate,
forţa de influenţă a acestora şi presiunile pe care le exercitau pe cale diplomatică erau enorme.
Ajunsesem împreună cu Cezar la capătul coridorului, care cotea din nou brusc, de
această dată spre stânga şi doar pentru circa patru metri. Spectacolul care ni se înfăţişa
ochilor era cu adevărat grandios. Cupola gigantică pe care o forma scutul energetic avea o culoare
splendidă de albastru irizant, fiind străbătută continuu de flash-uri intense alb-strălucitoare. Deşi
Cezar îmi spusese că Sala Proiecţiilor nu era izolată de exterior printr-o poartă, ca şi în cazul marii
galerii, totuşi nu se putea vedea nimic în interiorul ei prin scutul energetic. Coridorul se termina
brusc într-o sală imensă, scobită în roca muntelui ca o semisferă. De la pragul coridorului până
la scutul energetic nu erau mai mult de şapte-opt metri, în acel interval, de o parte şi de alta a
coridorului erau aliniate patru vehicule electrice. Cupola pe care o realiza scutul energetic era
inclusă în cavitatea semisferică din munte, dar am observat că zona din spate făcea front
comun cu peretele din rocă. Am apreciat că diferenţa de nivel între cupola scutului şi tavanul
sălii era de aproximativ zece metri. Lumina feerică pe care o emana scutul energetic se reflecta în
minunate sclipiri şi umbre pe pereţii stâncoşi ai muntelui. Frumuseţea şi grandoarea acelui
tablou era parcă nepământeană şi îmi înfiora inima de emoţie şi încântare.
— Cum ai reuşit să pătrunzi înăuntru? 1-am întrebat pe Cezar, profund tulburat de
intensitatea trăirii pe care mi-o provoca acea privelişte.
— Să ştii că este mult mai simplu decât te-ai putea aştepta. Probabil că cei care au
proiectat întregul ansamblu au considerat primul baraj o adevărată „piatră de încercare" pentru
eventualii pretendenţi, apreciind că el era suficient pentru securitatea întregii structuri. Trebuie să
recunosc că au avut dreptate: nimic nu poate trece de primul baraj energetic dacă nu este o
conştiinţă superioară, profund benefică. Chiar şi în cazul unei deflagraţii atomice ansamblul este
foarte bine protejat de munte; poate tocmai de aceea Marea Galerie începe brusc, mult în
interiorul acestuia. Nu-mi dau seama, însă, cum au reuşit să realizeze tehnologic întreaga
lucrare.
Când am primit noile ordine de la Bucureşti am fost foarte bucuros. Intuiam că lupta
abia începea, dar cel puţin aveam un sprijin politic important, precum şi conducerea
operaţiunii, în aceeaşi zi am intrat în Sala Proiecţiilor pe care o ai în faţă. Atunci am fost
singur şi am aflat misterul teribil care este ocultat de cincizeci de mii de ani. Cu greu îţi poţi
închipui sentimentele pe care le-am încercat în acele momente. Totuşi, unele aspecte nu ţi le pot
destăinui.
— Ai mai menţionat acest număr de ani şi înainte, 1-am interpelat eu pe Cezar. De unde
ştii că aceasta este perioada de timp de când datează tot ceea ce este aici?
— A fost rodul examinării ştiinţifice ulterioare a unor date pe care „ei" ni le-au oferit
şi pe care le vei putea vedea şi tu imediat, după ce vom intra în sală. în ultima săptămână s110
au petrecut toate evenimentele pe care ţi le relatez. Multe dintre ele s-au desfăşurat foarte
repede iar schimbările de situaţie au îmbrăcat uneori forme dramatice, îţi voi povesti totul
aici, înainte să intrăm în sală, pentru că acolo vei fi foarte captivat de ceea ce vei vedea. Neam
oprit la linia de demarcaţie dintre Marea Galerie şi aula gigantică din interiorul muntelui,
care adăpostea scutul energetic semisferic, îl ascultam pe Cezar în timp ce priveam fascinat la
sclipirile nepământene de pe suprafaţa albastră a semisferei.
— După decizia CSAT de a se continua cercetările sub conducerea Departamentului
Zero, am pătruns de mai multe ori în Sala Proiecţiilor şi am inventariat totul, împreună cu
echipa noastră de specialişti, a spus Cezar. A doua zi, însă, au început să sosească primele
semnale contradictorii de la puterea politică. Ordinele se succedau unele peste altele, se
anulau reciproc, erau când vehemente, când evazive şi trădau o mare tensiune. Puteam
bănui că acolo este teatrul unei adevărate bătălii. Transmisesem deja pe o linie de telefon
securizată rezultatul descoperirilor noastre din Sala Proiecţiilor. Se pare că acesta a fost
fitilul care a aprins „bomba". Generalul Obadea mi-a povestit acum două zile, după ce s-a
întors de la Bucureşti, că membrii CSAT erau într-o şedinţă continuă, menţinând legătura cu
noi. Ei au hotărât să facă publică această descoperire formidabilă din munţii României
după ce în prealabil au dezbătut problema pe toate feţele. Generalul Obadea fusese inclus în
structura CSAT şi a avut un cuvânt greu în favoarea declaraţiei pe care statul român urma să
o facă lumii întregi. El mi-a spus că au fost câţiva membri ai CSAT care s-au opus cu
vehemenţă, însă aceştia erau în minoritate. Spiritele s-au încins atât de mult, încât la un
moment dat acele persoane s-au ridicat şi au părăsit sala. Consilierii preşedintelui erau într-un
continuu du-te-vino, transmiţând informaţiile de la biroul de relaţii diplomatice externe la
şedinţa CSAT.
Atunci când diplomaţia americană a fost informată că România va transmite un
comunicat mondial de presă de o importanţă crucială pentru omenire, totul a devenit un haos.
Generalul mi-a relatat că nu mai văzuse niciodată o asemenea agitaţie şi atâta panică printre
diplomaţi. Nimeni nu ştia cauza, dar toţi bănuiau că se întâmplă ceva foarte grav şi important.
La un moment dat preşedintele a fost chemat pentru a avea o convorbire telefonică directă cu
Casa Albă; aceea a fost o discuţie foarte specială şi ultrasecretă. El nu a revenit mult timp
după aceea, dar a transmis că spre Bucureşti se îndrepta deja o delegaţie americană la cel mai
înalt nivel diplomatic
Informaţiile zburau cu iuţeala vântului, în câteva ore fuseseră blocate toate tranzacţiile
şi înţelegerile statului român cu organismele financiare internaţionale. Se aştepta din clipă în
clipă ordinul care să declare starea de urgenţă în zona montană şi, de asemenea, în capitală.
Ministrul Apărării dăduse ordinul de alarmă generală pentru ofiţeri. Au fost momente de mare
panică şi chiar de teroare printre cei angrenaţi în operaţiune, deoarece nimeni nu cunoştea
cauza reală care declanşase acea stare de lucruri.
Discuţiile dintre oficialii americani şi partea română s-au efectuat fără translator. Ele
au fost atât de violente , încât nu puţine au fost momentele de criză în care diplomaţii strigau
unii la alţii cât puteau de tare, proferând multiple ameninţări cu represalii. Partea bună era că
celelalte state ale lumii nu cunoşteau încă nimic din această problemă; ori, americanii ştiau
prea bine că existau oricând câteva ţări foarte puternice care s-ar fi coalizat imediat cu
România pentru a susţine declaraţia acesteia.
— Ce voiau să spună în declaraţie? am întrebat eu curios.
— În esenţă, aceasta ar fi cuprins principalele date despre descoperirea din Munţii
Bucegi, punând totodată la dispoziţia întregii lumi dovezi, fotografii şi alte elemente esenţiale
pentru clarificarea diferitelor aspecte legate de această structură din interiorul muntelui. Ar fi
fost invitaţi cei mai mari oameni de ştiinţă pentru a efectua studii şi cercetări şi s-ar fi mobilizat
toate resursele pentru rezolvarea numeroaselor enigme cu care ne confruntăm acum. însă cel mai
important aspect 1-ar fi constituit dezvăluirile cu privire la trecutul extrem de îndepărtat al
omenirii şi la istoria reală care a fost aproape complet contrafăcută, în plus, mai existau unele
elemente foarte delicate, pe care nu ţi le voi putea dezvălui decât parţial.
— Dar de unde se ştiau toate acestea?
111
— Vei vedea imediat. Mai ai puţină răbdare. Americanii au reacţionat cu
vehemenţă, deoarece acea declaraţie ar fi spulberat într-o clipă influenţa lor planetară şi mai
mult decât atât, ar fi putut arunca într-un adevărat haos economia şi societatea ţării lor, poate
chiar a întregii lumi. De fapt, acesta a fost motivul principal pe care ei 1-au invocat, acela de a nu
produce panică şi a nu bulversa populaţiile de pe Pământ. Se pierdea însă din vedere că această
posibilă stare de angoasă şi perturbare socială ar fi apărut ca un rezultat direct al minciunii şi
manipulării care a fost întreţinută în mod deliberat de-a lungul secolelor de către clasele
conducătoare şi mai ales de către organizaţia masonică.
Printr-un canal diplomatic foarte special s-a primit chiar şi o intervenţie personală a
Papei, care îndemna la o mare cumpătare înainte de a face acest pas fundamental pentru omenire.
Vaticanul fusese deja înştiinţat de americani, fiind considerat de aceştia un posibil aliat pentru a
bloca dezvăluirile, în mod straniu, deşi prezentarea acestor aspecte către lumea întreagă ar fi
redus considerabil puterea Vaticanului şi influenţa lui asupra credincioşilor creştini, Papa nu a
luat totuşi o poziţie fermă împotrivă, ci a îndemnat la buna cumpănire a aspectelor pro şi contra
înaintea prezentării declaraţiei. El a transmis chiar că va pune la dispoziţia statului român
anumite documente străvechi din Arhiva Secretă a conducerii papale, care sunt de o mare

importanţă pentru România şi sprijină dovezile descoperirii din munţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu