duminică, 2 iulie 2017

Viitor cu cap de mort..partea 1

Viitor cu cap de mort
Radu Cinamar
Capitolul l IN VIZORUL SECURITĂŢII STATULUI
Capitolul 2 DEPARTAMENTUL ZERO
Capitolul 3 PRIMA CONFRUNTARE: RĂUL DIN ADÂNCURI
Capitolul 4 A DOUA CONFRUNTARE: INFORMAŢIA ESENŢIALĂ
Capitolul 5 MAREA DESCOPERIRE



Capitolul l
ÎN VIZORUL SECURITĂŢII STATULUI
Nu vreau să prelungesc şi nici să dramatizez relatarea evenimentelor din această
carte, îmbrăcând-o în haina poleită a unui stil literar elegant şi, tocmai de aceea, nu doresc
recunoaşterea unei ipotetice valori artistice a textului. Intenţia mea este să exprim cât mai
simplu şi concis anumite fapte şi evenimente care au o însemnătate covârşitoare pentru
această ţară şi pentru acest popor, deoarece există deja numeroase semnale şi dovezi că o
„otravă" ascunsă tinde să macine tot mai mult şi mai repede conştiinţa şi sufletul neamului
românesc. De altfel, aceeaşi părere este susţinută de numeroase alte persoane cu funcţii
înalte în aparatul administrativ, economic, religios şi cultural al ţării. Am putut să mă
conving şi să văd personal o parte din ceea ce, în prezent, este considerat cel mai mare
secret de stat în România şi, datorită naturii legăturilor şi întrevederilor care au fost realizate
cu reprezentanţii de frunte ai principalei puteri statale a lumii, poate chiar cel mai teribil
secret de pe planetă. Implicaţiile sunt colosale, însă intuiţia îmi spune că, în mod
necesar, cunoaşterea aspectelor care vor fi prezentate în această carte va constitui în timp,
prin ea însăşi, un salt calitativ remarcabil pentru existenţa oamenilor, care va anihila în cele
din urmă zidul gros al disimulării, tăinuirii şi minciunii întreţinute de factorii de răspundere
şi de interesele oculte ale anumitor organizaţii şi persoane in ţară şi din afara ei.
De aceea este posibil ca relatarea mea să aibăuneori un caracter aproape brut,
necizelat, să abordeze un stil gazetăresc sau chiar cazon, însă consider această modalitate
de exprimare ca fiind cea mai potrivită pentru a face cunoscute cititorilor anumite aspecte
inedite, chiar de „culise" în lumea secretă a politicii, a fostei Securităţi a Statului şi a
Serviciului Român de Informaţii (SRI) actual. Scopul meu este acela de a dezvălui astfel
în mod gradat si cronologic un şir complex de evenimente, fapte, realităţi şi corelaţii care, în
opinia mea şi a altor persoane competente, prezintă o mare importanţă pentru viitorul ţării,
în fapt, este o biografie (actualizată până în anul 2003) a unui personaj care este real, dar
pe care mulţi, poate, îl vor crede desprins dintr-o legendă sau dintr-o carte de aventuri
SF. îmi permit să atenţionez cititorul încă de la început să nu cadă în plasa ieftină a
îndoielii şi a neîncrederii, ci mai întâi să judece temeinic faptele şi adevărurile pe care le
voi prezenta si abia la sfârşit să tragă concluziile pe care le crede de cuviinţă.
Am avut şansa extraordinară să-1 cunosc pe eroul relatărilor mele si trebuie să
mărturisesc cu sinceritate că nu aş fi luat hotărârea să scriu această carte dacă el însuşi nu mar
fi impulsionat de multe ori în această direcţie. Lungile discuţii pe care le-am avut cu el în
anumite locaţii secrete m-au convins de existenţa anumitor realităţi nebănuite pe care ulterior,
în diferite situaţii, am avut ocazia să le verific eu însumi. Dar ceea ce a determinat în cel mai
înalt grad hotărârea de a relata toate acestea a fost descoperirea cutremurătoare care a
fost făcută în Munţii Bucegi, cu un an în urmă (în luna august, 2003), la care am avut şi eu
acces parţial, datorită unui extraordinar concurs de împrejurări care mi-a fost facilitat de
intervenţia eroului cărţii. Probabil că, prin aceasta, el a dorit să spulbere şi ultimele reticenţe
pe care le-aş mai fi putut avea. Acum ştiu, am văzut, am alins ceea ce există acolo. Acum pot
spune că am o privire de ansamblu, dar corectă asupra istoriei adevărate, încă din
genunile timpului, a României şi chiar a întregii planete. Va fi relativ greu să vă redau în
mod adecvat uluirea, bulversarea şi chiar panica puţinilor oameni care au avut acces acolo.
Ceea ce pot spune acum este că acela a fost doar începutul descoperirii, deoarece eu nu
am avut acces la toate elementele, nu mi s-a permis să văd chiar totul acolo, însă cel care a
ghidat toate investigaţile şi care, de asemenea, mi-a oferit nesperata şansă de a putea vedea
locul în care a fost făcută epocala descoperire, mi-a povestit despre acea parte enigmatică
a locului respectiv, la care nu am avut însă acces din raţiuni de securitate extremă.
Dar să nu ne grăbim şi să nu anticipăm. Voi descrie totul, la timpul potrivit, exact
aşa cum s-a petrecut. Pot să afirm însă fără rezerve că acela a însemnat, fără îndoială, un
moment de cotitură majoră atât în concepţiile mele cât si în cariera pe care o urmam. Rog
cititorul să aibă răbdare şi să îmi permită mai întâi să prezint firul călăuzitor care a condus
la evenimentul descoperirii extraordinare din Munţii Bucegi.
În esenţă, acest fir reprezintă chiar existenţa profund misterioasă şi tulburătoare a
eroului cărţii, de care complicatul angrenaj al destinului m-a legat într-un mod cel puţin
straniu. Din raţiuni lesne de înţeles, voi folosi un nume de cod în ceea ce-1 priveşte.
Îl cunosc pe Cezar Brad de aproape cinci ani, timp în care m-am întâlnit şi am
vorbit cu el de mai multe ori, convingându-mă cu prisosinţă de forţa şi caracterul extraordinar
al acestui om. Poziţia sa cu totul specială în complicatul angrenaj al puterii statale îl
face cu atât mai credibil în ceea ce el mi-a expus fragmentat, dar totuşi foarte concis şi
coerent, în cele câteva întâlniri pe care le-am avut chiar dacă, uneori, din diverse motive,
acele întâlniri au fost aproape „pe fugă".
Rămâne însă un mister de ce m-a ales tocmai pe mine pentru a descrie faptele şi a le
prezenta celorlalţi oameni. Poate că acest lucru s-a datorat, în mare parte, seriozităţii şi
interesului pe care le-am manifestat mereu faţă de ceea ce el îmi povestea. Sunt aspecte care
cu greu pot fi „digerate" de mintea unui om obişnuit. Dar timpurile pe care le trăim sunt ele
însele foarte speciale, astfel încât ceea ce înainte mi se părea un vis sau un act al imaginaţiei
debordante, se dovedeşte acum perfect posibil.
La sfârşitul ultimei noastre întâlniri, Cezar mi-a precizat cu mult calm şi detaşare că
hotărârea de a scrie şi a publica informaţiile pe care mi le oferise îmi aparţinea în
exclusivitate. Simţeam cu toată fiinţa că aceasta era o mare responsabilitate care apăsa pe
umerii mei şi mărturisesc faptul că a trebuit să treacă aproape un an din acel moment până
când să reuşesc să-mi clarific toate aspectele, să sintetizez faptele în ordinea în care miau
fost prezentate şi mai ales să le înfăţişez cât mai clar cu putinţă. Am urmărit să redau cât
mai fidel şirul de evenimente şi explicaţiile lui Cezar Brad, aproape cu aceleaşi cuvinte cu
care el mi le-a relatat mie.
Îndemnul de a publica această carte mi-a fost făcut cu un aer simplu şi cât se poate
de firesc; am avut atunci impresia clară că, chiar şi în cazul în care - din frică sau din alte
motive - eu nu aş fi făcut ceea ce am fost rugat şi nu aş fi scris cartea, Cezar ar fi privit acest
lucru cu o perfectă detaşare şi fără îndoială că, ulterior, ar fi găsit o altă modalitate de a-şi
împlini intenţia.
O naştere ciudată
La maternitatea din oraşul F... era de gardă doar doctorul Nenu. Cele două
asistente de serviciu pregăteau grăbite masa pentru naşteri. O femeie tânără, cu înfăţişare
simplă, dar plăcută, fusese adusă cu câteva minute înainte în camera de operaţie, deoarece
începuseră contracţiile. Nu ţipa, dar era destul de speriată. Plictisite oarecum de rutina
activităţii şi cam obosite după o noapte lungă pe care zorii începeau să o biruie, cele două
asistente nu o prea băgau în seamă. De altfel, în anii 70' ne aflam în plină „dezvoltare
multilaterală" comunistă, când totul era „cu poporul" şi „pentru popor", când totul era
„egalitate" şi „echitate" demagogică de aşa manieră, încât nu mai făceai prea bine
deosebirea dintre un scaun şi un om.
Chemat într-un târziu, după câteva ore de travaliu care păruseră nesfârşite
secole pentru viitoarea mamă, doctorul Nenu cercetă obosit fişa pacientei: motivul
internării - ruperea pungii cu lichid amniotic; stare generală bună; tensiune normală;
contracţii uterine rare; dilataţie mică. Totul părea să urmeze cursul firesc al unei naşteri
obişnuite.
Dându-şi seama că se uita mai mult în fişă decât la pacientă, doctorul s-a apropiat
de masa de naştere, clătinând din cap la gândul că oboseala îi juca feste, făcân-du-1
neatent. Nu bănuia atunci cât de repede urma să i se spulbere orice somnolenţă şi apatie.
Aruncă o privire rapidă, edificându-se imediat asupra stadiului naşterii; era
iminentă. Dilataţia crescuse corespunzător şi doctorul Nenu se bucură în sinea lui că nu va
fi necesar bisturiul.
O dată cu ultimele şi cele mai dureroase contracţii ale mamei, apăru mai întâi capul
copilului, apoi trupuşorul gingaş şi ascultător. Doctorul îl prinse cu atenţie de mâini,
ajutându-1 să iasă. Prima problemă a fost aceea a lungimii cordonului ombilical. Nenu văzuze
multe în viaţa lui, dar atunci a rămas pentru câteva clipe ţintuit de uimire, deoarece
lungimea cordonului depăşea cu mult standardele obişnuite: măsura aproape 1,5 m.
Timpul era însă preţios şi naşterea trebuia să să termine cu bine. îşi reveni din uimire, luă
foarfecele din mâinile asistentei şi tăie cordonul; mai bine zis, el a vrut să taie acel cordon
ombilical, aşa cum mai făcuse de sute de ori înainte în cariera lui de medic, dar lamele
foarfecelui alunecau ca pe metal! Doctorul se holba nevenindu-i să creadă, în timp ce asistentele
rămăseseră încremenite, în cele câteva secunde care au urmat el a schimbat două
perechi de foarfeci, însă cu acelaşi rezultat: cordonul nu putea fi tăiat. Era foarte elastic, ca o
piesă din cel mai rezistent cauciuc.
Doctorul Nenu avea ani întregi de experienţă medicală şi ştia să-şi stăpânească
emoţiile. Cu mişcări precise, el a apucat atunci bisturiul şi a apăsat cu el în mod repetat şi
cu putere pe cordon, în cele din urmă acesta a cedat şi s-a auzit primul ţipăt al vieţii.
Bebeluşul era un băiat durduliu, cu trăsăturile feţei neobişnuit de clare şi relaxate şi cu un
cordon ombilical foarte ciudat. Erau zorii unei zile de primăvară, în anul 1970. După aceea,
evenimentele s-au precipitat.
— Amalia, sună-1 imediat pe colonel şi spune-i să vină cât se poate de repede la
spital, a ordonat doctorul. Apoi se întoarse către cealaltă asistentă şi îi zise:
— Tu pune cordonul ombilical la conservat; de femeie mă ocup eu. Adu-mi fişa
ei.
Colonelul Datcu a sosit la spital după aproximativ douăzeci de minute. A avut o
scurtă discuţie cu doctorul Nenu, după care a vorbit mult la telefon cu unul din şefii ierarhici
de la Bucureşti. La ora prânzului, în faţa maternităţii din F... a apărut o limuzină neagră cu
număr guvernamental, din care au coborât doi indivizi sobri şi tăcuţi. Unul dintre ei ţinea în
mână o geantă diplomat. Doctorul Nenu, colonelul Datcu şi cei doi civili au discutat aproximativ
o jumătate de oră într-un birou din interiorul spitalului. Nenu a completat un formular
care i-a fost înmânat de securişti, după care a fost rugat să aştepte puţin afară. După
câteva minute indivizii au plecat, iar colonelul s-a adresat doctorului, care era destul
de tulburat:
— Chestia asta ne depăşeşte, Nenule. Acestea au fost unele dintre primele directive
secrete pe care le-am primit la înaintarea mea în funcţie, în astfel de cazuri trebuie să
îndeplinesc un protocol foarte strict şi secret. Pentru tine în mod special, azi nu s-a petrecut
nimic deosebit şi nu ai văzut nimic straniu; m-ai înţeles, nu-i aşa?
Gânditor, colonelul Datcu şi-a aprins o ţigară. După câteva clipe, fără să-1
privească pe doctor, a spus:
— Încă ceva. Băiatul nu are fişă medicală personală. O vei distruge imediat. Nu
trebuie să existe nimic în arhivă, referitor la această naştere! Restul, crede-mă ce-ţi spun,
este prea complicat să ne intereseze.
Şi, bătându-1 prieteneşte pe umăr, colonelul Datcu părăsi spitalul, în urma lui,
doctorul Nenu a rămas privind năuc în gol, în timp ce în salon o mamă neştiutoare îşi
strângea la piept, cu iubire, copilaşul nou-născut.
Nişte capacităţi extraordinare
Micul Cezar nu ştia nimic despre atenţia specială care i se acorda şi nu cunoştea,
bineînţeles, nici maniera în care era supravegheat de către Securitate. La vârsta fragedă
pe care o avea nu putea să înţeleagă motivul pentru care el constituia un important subiect de
interes şi, de altfel, acelaşi lucru se putea spune şi despre părinţii săi, care nu bănuiau nimic
în această direcţie. Copilul se născuse normal (mamei nu i s-a spus ceea ce s-a întâmplat la
maternitate), iar lunile care au urmat nu au adus nimic neobişnuit în casa simplă şi
modestă a familiei Brad.
Totuşi, cu timpul, în comportamentul bebeluşului au început să apară unele mici
bizarerii, cum ar fi de pildă faptul că nu plângea aproape deloc şi că îşi ţinea degetele de la
mâini în anumite poziţii curioase, atingându-le sau îndoindu-le în diferite moduri, care se
repetau identic după un anumit timp. Părinţii îl urmăreau cu mirare, dar fără să se alarmeze,
deoarece bunul simţ pe care îl aveau i-a făcut să înţeleagă faptul că, în definitiv, nu putea fi
nimic rău în legătură cu preocupările oarecum stranii ale copilului. Dimpotrivă, de la un timp era
chiar o adevărată încântare pentru ei să urmărească „jocul" degetelor lui micuţe, un joc care de
altfel era foarte elegant şi pe care Cezar în realiza cu multă naturaleţe. Uneori, copilul
rămânea nemişcat minute în şir, menţinând aceeaşi structură a degetelor, care fie formau un cerc,
ori se încâlceau, ori erau atinse succesiv de degetul mare, în poziţii bine determinate. Părinţii lui
Cezar erau însă foarte mulţumiţi că micuţul nu plângea şi nu le crea probleme noaptea, dar mai
ales că nu suferise încă de nici o boală.
Cu timpul, însă, în sufletul lor se strecură germenele unei suferinţe ascunse, umbrindu-le
puţin liniştea traiului cotidian. Micul Cezar împlinea peste puţin timp un an şi încă nu articulase
nici un cuvânt. Problema nu era totuşi prea gravă, deoarece se mai întâlniseră astfel de cazuri,
dar părinţii se gândeau deja să-1 ducă pe copil la consultaţie, la un medic logoped.
Exact în luna în care Cezar împlinea un an, la uşa casei au sunat doi indivizi
spilcuiţi, înalţi, cu ochi de culoare gri, reci ca oţelul, în spatele manierelor elegante şi a tonului
voit amabil pe care 1-au abordat în discuţia cu părinţii lui Cezar se putea surprinde totuşi cu
uşurinţă intoleranţa faţă de orice posibilă împotrivire, dublată de o surdă dar evidentă
ameninţare cu represalii, în cazul în care „ordinele de sus" nu ar fi fost ascultate. S-au prezentat
ca fiind membrii unui Departament Special al Securităţii Statului; aparent, gesturile lor
erau nonşalante dar totuşi ele impuneau în mod straniu un gen de teamă în cei care îi ascultau, în
acele timpuri, Securitatea comunistă avea deja un trist renume în ceea ce privea moda- lităţile
de acţiune şi intimidare, dar în cazul familiei Brad metoda aplicată a îmbrăcat o haină oarecum
mai umană.
Întrevederea a fost scurtă şi a constat, practic, dintr-un monolog susţinut de cei doi
indivizi, în timp ce părinţii lui Cezar rămăseseră stânjeniţi în picioare. Ideea principală era aceea
că ei trebuiau să urmeze fără greşeală indicaţiile care le erau date. Sărmanii oameni au fost
înştiinţaţi că fiul lor se afla în atenţia anumitor factori de resort, care priveau mari interese de
stat, pe care ei nu trebuiau să le cunoască. Misiunea lor era aceea de a informa imediat, direct şi
fără nici un alt intermediar (cei doi au insistat mult asupra acestei condiţii) orice aspect
neobişnuit, straniu sau ieşit din comun, care putea să apară sau să se dezvolte în
comportamentul copilului. Li s-a dat un formular să-1 completeze, apoi au scris fiecare câte o
declaraţie de acord cu cele solicitate, în aceeaşi declaraţie se cerea obligativitatea unui raport
pe care trebuiau să-1 prezinte lunar colonelului Datcu. Nu li s-a dat voie să pună vreo
întrebare şi nici nu li s-a permis să cunoască motivele acelor cereri. Totuşi, la sfârşit, ca un
fel de „compensaţie" pentru situaţia ciudată care, practic, le-a fost impusă cu forţa, li s-a oferit o
„indemnizaţie specială" în bani, destul de consistentă pentru acele timpuri, care urma să fie

primită regulat, în fiecare lună. Imediat după aceea cei doi indivizi au plecat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu