— Cezar!
Ridică-te în picioare! se răsti ea la copil. De ce nu înveţi poezia ca toţi
ceilalţi?
Băiatul
nu părea deloc intimidat de tonul ameninţător al învăţătoarei, rămânând calm
şi
stăpân pe sine.
— Dar eu
o ştiu deja, răspunse el încet.
— Cum
adică o ştii deja? De ce minţi?
— Nu
mint. Am auzit-o când aţi citit-o dumneavoastră.
Indignată
de curajul copilului, dar şi curioasă să afle adevărul, învăţătoarea îi ceru să
recite
pe de rost poezia în faţa clasei. Cezar spuse fără nici o greşeală întreaga
poezie.
— Am
crezut că o învăţase înainte, acasă. Dar aceea era o lecţie nouă şi în plus,
aşa
după cum
ştiţi, el nu prea face exces de zel cu învăţatul, a explicat în continuare
femeia,
surescitată.
L-am pus mai apoi să recite alte două poezii, la fel de lungi, care nu erau în
manual
şi pe care eu i le citeam înainte o singură dată; după ce mă asculta atent, le
recita
apoi
fără nici o greşeală sau pauză. De aceea v-am chemat să discutăm, pentru că eu
nu
am mai
văzut aşa ceva.
Curând,
însă, incidentul a fost uitat. Cezar mi-a spus că a înţeles foarte repede
utilitatea
faptului de a nu ieşi cu nimic din comun, atunci când se afla printre ceilalţi
oameni,
deoarece în felul acesta evita tracasările, curiozi- tatea sau chiar răutăţile
sau
invidiile
care proveneau mai ales din partea colegilor săi.
—
Simţeam, chiar la acea vârstă fragedă, că era foarte important să nu atrag
atenţia
asupra
mea. Erau alte lucruri, mult mai importante, care îmi solicitau din plin
atenţia şi
interesul
atunci când mă întorceam acasă, în camera mea, îmi povestea el zâmbind
enigmatic.
Se
referea, bineînţeles, la misterioasele experienţe de natură subtilă pe care le
avea
atunci
când se cufunda în el însuşi, profund abstras de la influenţele mediului
exterior. Părinţii
renunţaseră
demult să-1 mai deranjeze cu diverse întrebări despre atitudinea lui. Aceasta
li
se părea
chiar normal şi se obişnuiseră, de asemenea, cu rapoartele pe care le făceau
lunar
şi cu
vizitele inopinate ale celor de la Securitate. Până să împlinească zece ani,
cei din jur
au mai
avut doar o singură dată ocazia să-1 privească pe Cezar ca pe o fiinţă umană
„stranie",
atunci când el a avertizat-o în mod special pe mătuşa lui, care venise în
vizită la
familia
Brad.
Cezar nu
ştia de sosirea mătuşii, însă când a intrat în casă şi a văzut-o, a rămas
pironit,
privind parcă prin trupul femeii care se afla în faţa lui. Cu toţii au observat
că ceva nu
este în
regulă şi 1-au întrebat dacă s-a întâmplat ceva rău sau dacă nu se simte bine,
însă
băiatul
nu a răspuns nimic şi a plecat în camera sa. Abia spre seară, tulburat şi
neliniştit, el a
întrebat-o
pe mătuşa lui când se va întoarce acasă, în Bucureşti. Aflând că ea îşi
cumpărase
bilet la
tren pentru a doua zi, păru să se mai liniştească. Totuşi, el a rugat-o să nu
călătorească
cu maşina, ceea ce nu a prea fost luat în seamă de nimeni din cei prezenţi.
Emilia,
mătuşa lui Cezar, urma să plece a doua zi la Bucureşti împreună cu fratele
ei,
Nicolae Brad, pentru rezolvarea unor probleme de ordin familial, în mod
paradoxal, însă,
ei nu
s-au trezit la timp a doua zi dimineaţă, deoarece soneria ceasului .nu a
funcţionat şi
au
pierdut trenul. Prezenţa Emiliei era însă imperios necesară la Bucureşti în
acea
dimineaţă,
astfel încât ea a luat o maşină de ocazie, ocupând ultimul loc rămas liber în
aceasta.
Tatăl lui Cezar s-a întors acasă, urmând să sosească şi el în capitală cu
următorul
tren.
Vestea
năpraznică a sosit cu puţin timp înainte ca el să plece la gară. Maşina în
care se
urcase Emilia avusese un accident grav în apropiere de Bucureşti; dintre toţi
ocupanţii
maşinii, doar ea a murit, ceilalţi fiind răniţi, dar totuşi în afara oricărui
pericol.
Smaranda
Brad a fost singura care şi-a amintit de comportamentul ciudat al lui
Cezar,
precum şi de sfatul pe care el i 1-a dat mătuşii Emilia. Ea a menţionat acest fapt în
raportul lunar, dar chiar şi acel
incident notabil a pălit ca importanţă în faţa imensei surprize
pe care ea a trăit-o la puţin timp
după aceea, o dată cu evenimentul care avea să-1 îndepărteze
pe Cezar
pentru totdeauna de familia lui.
Desprinderea
Cezar
avea zece ani, dar nivelul său de percepţie, judecată şi comportament
depăşea cu mult această vârstă. Era
foarte puţin cunoscut de ceilalţi copii care locuiau pe
aceeaşi
stradă, pentru că se juca foarte rar cu ei. Aceştia îl priveau ca pe un ciudat,
inventând
diferite
poveşti răutăcioase despre el. Cezar nu le dădea nici o atenţie. Pasiunea lui
era
aceea de
a rămâne timp îndelungat, chiar ore în şir, cu ochii închişi, absorbit profund
asupra
unor
realităţi despre care părinţii lui nu aveau nici cea mai mică idee.
Ascultându-1
cum îmi vorbea despre aceste aspecte, am considerat că este
momentul
potrivit să-1 întreb eu însumi despre experienţele pe care le trăia în acele
momente
cu totul speciale, dar complet neînţelese de ceilalţi.
Cezar
s-a gândit câteva clipe, căutându-şi în mod evident cele mai potrivite cuvinte.
— Este
foarte dificil să explici în termeni obişnuiţi anumite realităţi care nu se
încadrează
în tipologia standard de logică şi raţiune, care domină în prezent mai ales
viziunea
occidentală despre viaţă. Mai curând, aceste lumi subtile au afinităţi cu
descrierile
misticilor hinduşi care prezintă experienţele lor spirituale, foarte
asemănătoare
cu cele
pe care le-am trăit eu însumi.
Aceea a
fost singura dată când Cezar mi-a relatat pe scurt unele dintre
misterioasele
lui stări şi trăiri profunde, care erau atât de stranii şi neobişnuite pentru
oamenii
comuni.
— Odată
am revenit în realitatea fizică înconjurătoare complet buimăcit, fără să
recunosc
minute în şir locul în care mă aflam, a continuat el să-mi povestească. Deşi
aveam
ochii deschişi, vedeam ca prin ceaţă sau, mai bine zis, nu-mi dădeam seama de
existenţa contururilor obiectelor din
jur. Treptat, foarte încet, am început să mă readaptez
la condiţia mea obişnuită; atunci am înţeles
foarte clar că între minte şi simţuri există o
anumită legătură. Fusesem atât de
profund absorbit în anumite dimensiuni subtile, încât
depăşisem cu mult această conexiune. De
obicei este relativ dificil să te desprinzi de
lumea
obiectivă, adică să te focalizezi lăuntric cât mai bine, ignorând senzaţiile
exterioare
care provin de la simţuri, ceea ce pentru mine nu mai constituia însă o
problemă,
în mod
paradoxal, atunci dificultatea mea consta în a reface legătura dintre minte si
simţuri,
pentru
ca în felul acesta să mă integrez din nou în ciclul informaţional extern. Fără
îndoială,
vederea
îmi era foarte bună, ochii îi aveam deschişi dar, cu toate acestea, îmi era
greu să
mă
adaptez la condiţiile obişnuite din exteriorul meu. Ca să înţelegi mai bine,
imagineazăţi
că ai
trăit mai mulţi ani într-o metropolă a lumii, având acces la un nivel de trai
foarte
înalt.
Printr-un anumit concurs de împrejurări, ajungi apoi pe o insulă mică şi
pustie, în
mijlocul
oceanului, unde domină peisajul stâncos iar condiţiile de viaţă sunt primitive.
Saltul
involutiv
este uriaş şi îţi va fi necesar un anumit timp pentru a te acomoda
corespunzător.
Mi-am
dat seama cu această ocazie că mintea umană este strâns asociată cu
senzaţiile
corporale, dar cu toate acestea ea poate, de asemenea, să fie şi liberă de ele
atunci
când
este ferm controlată şi stăpânită printr-o practică perseverentă. Uneori
alunecam în
stări de
transă atât de profunde, încât mama era nevoită să-mi dea câteva palme pentru a
mă
face să
revin la realitatea obiectivă. Câteodată, cuprins de bucuria euforică pe care o
resimţeam
la ieşirea din meditaţie, mă străduiam în mod sincer să le explic părinţilor
mei
ce
trăiam eu de fapt în acele momente, care erau asociate unor stări foarte
rafinate de
conştiinţă.
Din nefericire, cuvintele sunt prea limitate pentru a surprinde bogăţia
stărilor
nuanţate
care sunt proprii unor manifestări subtile, superioare planului fizic. Lumile
subtile
foarte
înalte şi elevate sunt de multe ori inconceptibile pentru standardele de reper
ale unei
conştiinţe
gregare din planul fizic. Odată am făcut totuşi o tentativă să explic prin
cuvinte
percepţiile
pe care le-am avut într-o astfel de experienţă meditativă, deoarece părinţii
mei au
insistat foarte mult să le descriu aceasta. Le-am spus că singura asociaţie de
forme
şi
culori care îmi venea în minte şi care s-ar fi potrivit cel mai bine pentru
descrierea acelei
lumi
subtile foarte rafinate la care avusesem acces, era ca un cadrilaj de benzi
neregulate ca
grosime,
de culoare roşie şi galbenă pe un fond indigo. Eram foarte bucuros că fusesem
inspirat
şi găsisem această imagine plastică prin care redăm cât mai bine
caracteristicile
acelei
lumi, însă entuziasmul meu a pierit aproape imediat atunci cânt le-am observat
privirea
lungă şi compasivă la adresa mea. Am realizat atunci că orice strădanie în
această
direcţie nu ar avea nici un rezultat notabil. Ignoranţa este un factor teribil
de
limitare
aevoluţiei omului. Am renunţat deci o dată pentru totdeauna să mai încerc să
exprim
ceea ce era practic cu neputinţă de redat.
Atunci
când intram în meditaţie profundă şi evadam practic din această lume,
senzaţia
cea mai notabilă pe care o percepeam în acele momente era imensa libertate
de
acţiune şi sentimentul clar că pot înţelege misterul oricărui loc sau oricărei
fapte de
pe
această planetă. Cu timpul, am învăţat să explorez spaţii cu mult mai
îndepărtate,
dar nu
te gândi că aceasta se petrecea ca într-o călătorie cu un mijloc de transport,
(într-adevăr,
în acea clipă urmăream să-mi imaginez o astfel de experienţă subtilă la
nivel
mental şi îmi închipuiam că ea s-ar fi putut asocia cu zborul unei nave cosmice
în
spaţiul
sideral. Cezar mi-a surprins însă imediat gândul şi m-a corectat plin de
înţelegere.)
— Lumile
mentală şi cauzală sunt guvernate de alte legi şi caracteristici, cu
mult mai
vaste decât cele pe care le cunoaştem noi la nivelul planului fizic în care
existăm;
totuşi, întâlnirea noastră nu are ca subiect o astfel de discuţie. Este
suficient
să-ţi
spun că în „călătoriile" mele prin dimensiunile subtile nu mă simţeam
niciodată
singur,
ci totdeauna eram ghidat într-un mod ferm si precis de o forţă pe care eu o
sesizam
ca fiind gigantică, dar plină de iubire, care deseori îmi explica şi îmi revela
multe
dintre misterele cu care mă confruntam. Datorită acestui gen de
„protecţie"
subtilă
am reuşit să traversez cu bine primii ani ai copilăriei şi experienţele psihice
-
unele
dintre ele foarte stranii - pe care le-am trăit.
Cezar rămase câteva clipe tăcut.
Mi-am dorit atunci şi eu, din tot sufletul, să
ajung să cunosc aceste taine ale
lumilor superioare, care poate mi-ar fi oferit un
răspuns viabil în ceea ce priveşte
rolul meu în această lume. într-un mod mai mult sau mai
puţin
evident, fiecare dintre noi a simţit acest impuls lăuntric măcar o dată în
viaţă, însă de
cele mai
multe ori destinul este cel care ne oferă calea pentru a-1 urma sau nu. în ceea
ce mă
priveşte,
am considerat că „vocea" destinului meu era chiar Cezar Brad şi mă simţeam
foarte
nerăbdător
ca, prin intermediul lui, să învăţ cât mai multe despre diferitele aspecte
iniţiatice,
care de obicei sunt foarte ocultate.
In anul
1980 a intervenit prima schimbare majoră din viaţa lui Cezar. Familia Brad îşi
crease
renumele de „ciudată" printre vecini, mai ales datorită faptului că
membrii ei aproape
că nu
întreţineau legături cu aceştia, se retră-seseră ca într-o carapace şi
răspundeau în
mod
evaziv atunci când erau întrebaţi. Pe de altă parte, Cezar petrecea tot mai
mult timp
retras
în camera lui, fiind adâncit în meditaţiile sale profunde. Faptele s-au
petrecut cu
repeziciune,
într-un stil caracteristic Securităţii Statului, ale cărei opresiuni şi abuzuri
asupra
oamenilor erau deja de mare notorietate în acea vreme.
Pe la
începutul lunii ianuarie a acelui an, într-o zi de iarnă calmă, liniştită, cu
fulgi
de
zăpadă mari şi generoşi acoperind cu albeaţa lor sclipitoare oraşul mic de la
poalele
munţilor,
Cezar a venit de la şcoală într-o stare de mare efervescenţă lăuntrică, a cărei
cauză
nici el
nu şi-o putea lămuri prea bine. Nerăbdător, ca aproape totdeauna când se
întorcea
acasă,
el a intrat în cameră şi s-a aşezat pe pat în poziţia lui favorită, cu
picioarele
încrucişate,
pentru a intra astfel într-o cât mai profundă stare de meditaţie. Cunoscându-i
deja
obiceiul, mama lui nu 1-a deranjat, dar 1-a anunţat că nu peste mult timp va
trebui să
vină la
masă. Ceea ce s-a petrecut în următoarele ore pune la grea încercare
buna-credinţă a
unui om.
Mă voi strădui să redau cât mai fidel situaţia respectivă, folosind chiar
cuvintele
prin
care Cezar mi-a relatat-o, la mai bine de douăzeci de ani după ce el însuşi a
trăit acea
memorabilă
experienţă.
— Am
pătruns destul de repede în vastitatea spaţiului mental care pe atunci îmi
era deja
familiară şi m-am adâncit în contemplarea unor aspecte abstracte, care aveau
legătură
cu energiile arhetipale a ceea ce noi numim „aer". Atunci când mă cufundam
în
meditaţie, lumea din jurul meu se schimba în întregime; eram învi-gorat mereu
de un
şuvoi
nesecat de energie şi mă simţeam totodată foarte liber, avid de a cunoaşte
totul. Mă
refer la
o cunoaştere mult superioară cunoaşterii profane pe care de obicei o putem
întâlni în
cărţi şi
manuale. Cunoaşterea ştiinţifică modernă este ea însăşi destul de limitată, în
special
pentru
faptul că se bazează pe efecte, dar nu înţelege cauzele fundamentale ale
acestora. Eu
mă refer
la acel tip de cunoaştere care nu este discursivă, ci care este profund
intuitivă şi
spirituală.
Aceasta nu poate fi înţeleasă în mod teoretic, dar poate fi asimilată prin
experimentare
directă. Limitele corpului fizic nu mai sunt percepute de conştiinţă,
care
atunci vibrează nuanţat, în funcţie de subiectul ales pentru meditaţie. Mă
cufundasem
deci în lumea sublimă a unui sunet care venea de pretutindeni; de fapt, aveam
mai
curând senzaţia de sunet luminos, plin de o energie pură şi extrem de rafinată.
Senzaţia
generală
pe care o resimţeam atunci era aceea de grandoare nesfârşită, fără limite. Nu
ştiu
cât timp
trecuse de când mă lăsasem cuprins de acea infuzie sonor-luminoasă, dar nu cred
să
fi
depăşit o oră. Eram foarte vag conştient de trupul meu şi de ambianţa
înconjurătoare şi,
la un
moment dat, am simţit un tremur slab în picioare şi legănarea uşoară a corpului
meu
fizic pe care, în mod straniu,
aproape că îl observam din exterior. Era o senzaţie de
relativă
instabilitate dar nu mi-am făcut probleme, deoarece mă mai confruntasem până
atunci
cu experienţe asemănătoare. Totuşi, ceva era ciudat, întrucât nu mai simţeam o
bază, ca
şi cum nu mai şedeam pe pat. într-o stare de semitrezie am deschis ochii şi atunci
am
tresărit involuntar, căci mă aflam în aer, deasupra patului, cam la jumătate de
metru
distanţă
de acesta. Picioarele erau încrucişate aproape ca în poziţia iniţială, dar
puţin lăsate
în jos.
Corpul se legăna foarte încet în aer, rămânând aproximativ în aceeaşi zonă. Nu
eram
speriat,
ci mai curând surescitat de emoţia puternică pe care o resimţeam atunci în
întreaga
mea
fiinţă. Mă gândeam că, pe viitor, va trebui să controlez foarte bine acest
fenomen dacă
voiam să
nu dau naştere unor probleme şi complicaţii serioase în viaţa mea.
Chiar în
momentele când reflectam la aceasta, mama mea a deschis brusc uşa pentru
a mă
chema la masă. Cred că nu e prea greu să îţi închipui ce a urmat după aceea; nu
a
leşinat,
dar s-a speriat foarte tare, lipindu-se de perete şi privindu-mă îngrozită. Eu
însumi,
şocat
oarecum de zgomotul uşii care s-a deschis brusc şi de ţipătul înăbuşit al
mamei, am
revenit
într-un mod mai dur la condiţia normală, căzând pe pat, într-o parte. Simţeam o
vagă
senzaţie
de greaţă şi o durere la nivelul gâtului.
Cezar
mi-a relatat acel eveniment într-un mod cât se poate de simplu şi firesc, fără
să
urmărească absolut deloc să mă convingă de adevărul spuselor sale. în acelaşi
timp a
urmărit
să mă facă să înţeleg că revelaţia unui aspect deosebit sau credinţa în ceva
anume
nu
constituie de obicei rezultatul direct al satisfacerii unei curiozităţi banale.
Simţeam în
mod clar
că, dacă eu aş fi solicitat atunci o astfel de dovadă, m-aş fi confruntat cu un
refuz
politicos.
Cu altă
ocazie, Cezar mi-a explicat că cei care au anumite puteri paranormale
şi care
au înţeles profund semnificaţia, cauza şi menirea acestora, nu vor acţiona
niciodată
în mod orgolios pentru a demonstra celorlalţi oameni capacităţile lor deosebite
şi
nu-şi
vor folosi puterile supranaturale în scopuri egoiste, personale. De aceea,
niciodată
aceste
persoane nu vor dori să le fie recunoscute meritele şi nu vor umbla după faima
care
este trecătoare. In plus, cei care cu
adevărat sunt autentici în cunoaşterea, experienţa şi
puterile
pe care le deţin nu vor insista să-i convingă pe cei suspicioşi, materialişti
şi
neîncrezători,
deoarece convingerea veritabilă trebuie să survină în primul rând din
interiorul
acestora, pentru ca ea să fie stabilă şi să dea roade în viitor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu